Værd at vide
Nyheder, artikler og viden om juraen i din hverdag og din virksomhed.
- Brancher
- Erhverv
- Rets- og voldgiftssager
- Den offentlige sektor
- M&A
- Bestyrelsesarbejde
- Coronavirus / Covid-19
- Ansættelsesret
- Corporate
- Entrepriseret & byggeprojekter
- Erhvervsejendomme
- Immaterialret
- Inkasso
- Konkurs/Rekonstruktion
- Kontrakter & Risk Management
- Persondataret
- Regres
- Tvangsauktioner
- Virksomhedsoverdragelse
- Ikke kategoriseret
- Privat
Har du styr på din exit-strategi som franchisetager?
At træde ind i et franchiseforhold kan være en spændende og givende oplevelse, men det er lige så vigtigt at overveje, hvordan man kan forlade partnerskabet, når tiden er inde.
Anonym indlevering af våben i hele november 2024
Mulighed for – anonymt – at aflevere våben til politiet uden at blive sigtet for ulovlig våbenbesiddelse eller overtrædelse af våbenloven.
Seneste nyheder og viden
Hvornår er en aftale bindende?
Overvejer du at sælge din gamle brugte bil eller dine guld lysestager? Så er det en fordel at kende reglerne for, hvornår en aftale er bindende.
Vigtigheden af en ordrebekræftelse
En ordrebekræftelse er vigtig, især i den situation hvor arbejdet er blevet udført og kunden er uenig i leverancen.
Ny Højesteretsafgørelse om forvekslelighed blandt varemærker
Den 4. oktober 2023 satte Højesteret et punktum i sagen mellem T. Hansen Gruppen og TREK Bicycle Corporation.
Nye tobaks- og alkoholregler for unge under 18 år
Som en central del af en ny forebyggelsesplan målrettet børn og unge bliver alkoholprocenten sat ned fra 16,5% til 6% for unge på 16 og 17 år.
Har du som udlejer styr på lejers adgang til forbrugsdata?
Tilbage i oktober 2020 blev EU’s Energieffektivitetsdirektiv (EED) implementeret i Danmark. I den forbindelse blev der udstedt to nye bekendtgørelser.
Opsige ansat pga. samarbejdsvanskeligheder
Det er muligt for en arbejdsgiver at opsige en ansat på grund af samarbejdsvanskeligheder. Dette kræver dog, at der består flere kritikpunkter som oftest er begrundet i den ansattes forhold eller forhold hos arbejdsgiveren.